Tuesday, April 28, 2009

JAWIMEDHERB

Tuesday, April 28, 2009

JIKA BATUK BERLARUTAN

Jika batuk berlarutan kaedah pengubatan ini boleh digunakan iaitu satu sudu madu dicampur dengan 3 titis getah betik/papaya dari buah muda.InsyaAllah batuk akan berkurangan dan jangan makan buah anggur,buah mempelam/mangga,buah timun apabila batuk.Nanti ia akan menyebabkan batuk menjadi semakin teruk/parah.
Madu dengan air limau nipis/jeruk (ind) juga digunakan untuk rawatan batuk.Caranya perahkan air limau kedalam air suam segelas/air hangat.masuk madu satu sudu dan minum 2-3 kali sehari.
Posted by jawimedherb at 8:29 AM

KELEBIHAN PARAMARIA PLUS

1. Membetulkan masalah hormone wanita dan mengandungi pytoestrogen.
2. Mengandungi bahan anti-kanser.
3. Bersifat astringen sebagai anti radang dan ubat darah tinggi.
4. Menghalus dan menegangkan kulit .
5. Menguatkan jantung dan mengelakan serangan angin ahmar.
6. Mengembalikan perca persalinan terutama selepas bersalin.
7. Memberikan tenaga sepanjang hari
8. Mendatangkan keriangan dalam hidup dan mengelakan kemurungan.
9. Menguatkan rahim dan mengelakan keguguran
Posted by jawimedherb at
8:06 AM

PLANTISOL

Plantisol di hasilkan daripada benalu yang telah matang tumbuh diatas pohon jering (daun menjadi kuning).Ia berfungsi bagi penjafgaan kesihatan seperti:-
1. Menurunkan glukosa disamping mengaktifkan semula fungsi pankries.
2. Sumber tenaga alami
3. Ukuran dos mengikut nisbah tenaga yang diperolehi dari plantisol
4. Mengandungi susupan gula alami(sakarin) dari herba.
5. Benalu mengeluarkan sejenis kimia yang mematikan pohon tumpanganya(parasit) didapati sebagai ubatan anti kanser.Namun bagitu bahan ini muncul apabila kapsul dibuka dan dituangkan dengan air panas.
6. Penggantian kepada shark cartilage sebagai anti-kanser.
Posted by jawimedherb at 8:00 AM

HERBA DIURETIK

Air merupakan komposisi terbesar didalam darah iaitu 80%.Namun bagitu jika ginjal tidak berfungsi dengan baik menjadikan kandungan air dalam darah semakin tinggi.keadaan ini menyebabkan berlakunya kesukaran bernafas dan alat bantuan penafasan diperlukan.
Herba-herba yang bersifat diuretic sangat diperlukan untuk kes seperti ini.Produk malac,teh herba,teh asiatika dan health b (HB) merupakan pilihan utama untuk rawatan ini.Bahan utama komposisi produk-produk ini ialah pegaga dan lalang(malac) cuma ada sedikit cara gunanya yang berbeza iaitu malac perlu dibuka kapsul terlebih dahulu dan di larutkan dalam air mendidih.Jika tidak dibuka kapsulnya bahan aktif didalam akar lalang agak sukar diserap.Penggunaan air panas untuk memecahkan dinding selulus dan memudahkan penyerapan oleh tubuh.

No comments: